Cookies Ta strona wykorzystuje pliki cookies umieszczone przez Firmę Amefę lub strony trzecie, dzięki czemu możesz w pełni korzystać z jej funkcjonalności. To dzięki plikom cookies możemy dostosować reklamy do Twoich preferencji. Kliknij przycisk "Akceptuję", aby wyrazić zgodę na umieszczenie plików cookies w celach opisanych w naszej Polityce prywatności.
Menu
Creation as an evidence

historia francuskiej marki Couzon

Amefa

 

1947
Początek produkcji sztućców i zastawy stołowej pod marką Jean Couzon w miasteczku THIERS, francuskiej stolicy sztućców, z ponad sześćset letnią tradycją.

1950-1970
Sztućce i zastawa stołowa Jean Couzon zyskują rangę produktów wysokiej jakości, symbolizujących francuski design i mentalność.

1967
Wprowadzenie na rynek naczyń kuchennych marki Cuisinox.

1992
Obroty firmy osiągają poziom 36 mln Euro, produkcja 38 mln części, zatrudnienie 700 pracowników, a pod logo firmy działają 3 marki: Couzon, Chabanne oraz Cuisinox.

2000
Couzon staje się rozpoznawalna jako marka oferująca innowacyjne produkty wysokiej jakości.

2005
Holenderska AMEFA, druga co do wielkości w Europie firma produkująca sztućce, kupuje markę Couzon.

2007
Marka stosuje nowoczesny desing w 3 kategoriach rodzimych produktów: sztućce, zastawa stołowa i naczynia kuchenne. Odchodzi od ekonomicznych i tradycyjnych rozwiązań na rzecz produktów luksusowych i nowoczesnych.

2009
Couzon promuje swój nowy katalog, w którym prezentuje nowe kolekcje, podkreślające ewolucję marki. Nowa kolekcja zostaje entuzjastycznie przyjęta przez konsumentów, sprzedawców oraz galerie handlowe. Marka rozpoczyna eksport na rynki Hiszpanii, Włoch, Grecji, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i Australii.

2011
Wprowadzenie na rynek nowej koncepcji aranżacji zabudowy meblowej Modus, stworzonej przez znakomitego designera JP Vitraca. Wprowadzenie na rynek kolekcji sztućców « Neuvième art », stworzonej we współpracy z Christophe'm Roure – słynnym francuskim szefem kuchni odznaczonym 2 gwiazdkami Michelina.

2012
Couzon współpracuje z 600 wybranymi sprzedawcami i zakłada sieć komunikacyjną « Klub Couzon », łączącą markę z jaj partnerami w Paryżu.

Dziś 
Couzon nieustająco rozwija markę w kierunku innowacyjnych produktów, widocznych na całym świecie.